جوایز برگزیدگان این دوره اعزام به سفر راهیان نور خواهد بود.
تاریخ اعزام خواهران:16/اسفند/89
تاریخ اعزام برادران :23/اسفند/89
اسامی پذیرفته شدگان دوره اول طرح سیر مطالعاتی کتب استاد شهید مرتضی مطهری
برادران : آقایان رضا کریمی تبار ، علی اخوت
خواهران: خانم ها مهدیه لشکری ، مهری فرجی
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه
با سلام و احترام به اطلاع کلیه دانشجویان محترم شرکت کننده در طرح سیر مطالعاتی می رساند
با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه (به علت آلودگی هوا )دانشگاه ها در شهر اراک
امتحان طرح مذکور در روز پنجشنبه لغو و متعاقبا به وسیله ی این پایگاه اینترنتی و پیام کوتاه به اطلاع عزیزان خواهد رسید.
با آرزوی توفیق روز افزون برای همه ی شما عزیزان.
- آزمون طرح سیر مطالعاتی کتب استاد شهید مطهری(ره) روز
5شنبه 11/09/1389 ساعت 14 برگزار میگردد.
- به 2 نفر از برادران و2 نفر از خواهران که نمره بالایی در آزمون کسب نمایند جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
- از پذیرفته شدگان و فعالین طرح سیر مطالعاتی در مراسم اختتامیه تشکر و قدردانی به عمل خواهد آمد.
- مراسم اختتامیه روز 1 شنبه 14/09/1389 برگزار میشود.
با تشکر از تمامی کسانیکه ما را تا پایان این طرح یاری کردند.
بسیج مجتمع قائم مقام فراهانی
با سلام
خدمت دانشجویان شرکت کننده در طرح سیر مطالعاتی میرساند ؛ امتحان بخش اول طرح ، از کتاب سیری در سیره نبوی روز پنج شنبه مورخ 11/09/1389 رأس ساعت 14 در سالن سینما برگزار میگردد.
امتحان این کتاب دارای 25 سوال بوده و مدت پاسخگویی به آن 20 دقیقه می باشد.
لازم بذکر است اختتامیه بخش اول طرح نیز روز یکشنبه مورخ 14/09/1389 ساعت 13:45 در سالن سینما برگزار می گردد که از نفرات برتر این بخش با اهدای جوایزی تقدیر وتشکر به عمل خواهد آمد.
از خداوند متعال ، سلامتی وتوفیق روز افزون برای شما خواستاریم.
عید سعید غدیر بر عاشقان ولایت و شیعیان امامت ، مبارک باد.
نقد شهید مطهری بر مقاله بنی صدر: روشنفکری و روحانیت
خبرگزاری فارس: بنیصدر قبل از انقلاب اسلامی در پاریس مقاله ای با نام " در روش " درباره نقش روحانیت در قیام علیه شاه نوشت. او ادعا کرد که روحانیت سنتی نمی توانند رهبری قیام را بر عهده داشته باشد، بلکه این روشنفکران هستند که باید مردم را در راه رسیدن به پیروزی هدایت نمایند.
ایشان با مقایسه اقدامات انقلابی روحانیت و روشنفکران در قرن اخیر ، تفاوت روحانیت با روشنفکران را در این میداند که روحانیون به اسلام " به چشم حقیقت و هدف مینگرند نه به چشم مصلحت و وسیله و آن را مطلق میبینند نه نسبی ". روحانیت است که میتواند اسلام را بشناسد و اشتباه است که تصور کنیم " هر مدعی روشنفکری که چند صباح با فلان پروفسور صبحانه صرف کرده است قادر خواهد بود اسلام راستین را از اسلام دروغین باز شناسد و به سود جامعه از آن استفاده نماید . "